رها کردن حجاب سیلی خداست یا تمدن ؟!

قلم های شکسته سابق
 
آخرین مطالب
 
حمایت میکنیم از
رها کردن حجاب سیلی خداست یا تمدن ؟!

افسران - رها کردن حجاب سیلی خداست یا تمدن ؟ 

متن زیبایی از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خوانده بودم و امروز به ذهنم رسید که این متن رو با یک تصویری همراه کنم تا این توصیه و حرف پر مغز رو بقیه هم بشنوند. 

 ودر پایین هم آیات مربوط به همین بیانات ذکر شده همراه با توضیح و تفسیر بنده نا چیز که گمانم خالی از اشتباه نباشد :

در سوره ی اعراف آیه 26 خداوند سبحان میفرمایند:

يا بَني‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَيْکُمْ لِباساً يُواري سَوْآتِکُمْ وَ ريشاً وَ لِباسُ التَّقْوي‏ ذلِکَ خَيْرٌ ذلِکَ مِنْ آياتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّکَّرُونَ

یعنی :(ای فرزندان آدم ما بر شما لباسی فروفرستادیم که عورات شما را می پوشاند ونیز پوششی زیبا نازل کردیم ، در حالیکه لباس تقوا بهتر است که آن از آیات خداست ، شاید ایشان متذکر شوند)

انسان دارای زشتی های درونی و بیرونی میباشد و هرکدام را با چیزی پوشش میدهد تا زشتی هایش نمایان نباشد مثلا زشتی های ظاهر که یکی از آنها  پدیدار شدن عورتین باشد را با لباس می پوشانند و زشتی های درونی را که یکی از آن ها  مثلا خباثت باشد را با لباس تقوا می پوشانند.

 حال در ادامه آیه بعد یعنی 27 سوره اعراف خداوند حکیم می فرمایند :

يا بَني‏ آدَمَ لا يَفْتِنَنَّکُمُ الشَّيْطانُ کَما أَخْرَجَ أَبَوَيْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ يَراکُمْ هُوَ وَ قَبيلُهُ مِنْ حَيْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطينَ أَوْلِياءَ لِلَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ

 

(ای فرزندان آدم شیطان شما را نفریبد، چنانکه پدر ومادر شما را از بهشت بیرون کرد ،لباس ایشان را از تن ایشان بیرون می کند تاعوراتشان را به آنها بنماید،شیطان و دار و دسته او از جائی شما را می بینند که شما آنها را نمی بینید، همانا ما شیطانها را سرپرست کسانی قرار داده ایم که ایمان نمی آورند)

یعنی : ای فرزندان آدم که من و شما باشیم ، خدا برای ما لباس هایی فرستاده که با آن زشتی های خودمان را بپوشانیم حال چه ظاهری چه باطنی آگاه باشید که شیطان شما را فریب ندهد همانطور که پدر و مادر ما (آدم و حوا ) را فریب داد و باعث شد که خداوند آن ها را از بهشت بیرون کند و همین طور لباس هایشان را از دست بدهند و آن ها لباس تقوا که بهتر است رو از دست دادند و زشتی های باطنشان معلوم شد که اینجا برای فهم بهتر این بدی و زشتی درونی را به کشف عورتین تشبیه کرده اند . لازم به ذکر است که منظور و مقصود در این آیه حفظ تقوا و باطن خوب داشتن است ولی ما میتوانیم این را هم  به زشتی های بیرونی نیز تشبیه کنیم و بگوییم شیطان شما را فریب ندهد و به عنوان تمدن و... بخواهد شما از فرمان خدا سرپیچی کنید(بی حجابی) ... آن وقت خداوند از شما این لباس را میگیرد و از نعمت و لطف پرور دگار محروم می شوید و قطعا محروم شدن از لطف و رحمت خدا سیلی بزرگی است .


نظرات شما عزیزان:

به سوي ظهور
ساعت11:41---15 شهريور 1394
با سلام
شما نيز در ليست پيوندهاي ما قرار گرفتيد.


به سوي ظهور
ساعت23:17---14 شهريور 1394
با عرض سلام خدمت شما
مايل به تبادل لينك با شما هستيم.
لطفا اطلاع دهيد.
با تشكر
پاسخ: لینک شدید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

 تبادل لینک هوشمند 

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان قلم های شکسته و آدرس imamsadiq.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.